tisdag 26 maj 2009

tentavecka

Hej!
Så var det återigen tentavecka. Hade en tenta igår som gick sådär, klarade den nog åtminstone. Sista obligatoriska mattetentan (men blir nog nån mer mattekurs trots allt) Har en ny på fredag, ekonomi fortsättningskurs. Känns rätt bra, har iaf hyfsad koll.
I lördags fyllde Hanne igår så hon bjöd på middag. Vi fick plats tio pers inne på hennes rum och då var det knappt trångt, bra med middagsbord på korridorrum. sen gick jag och hanne till bishop för att möta upp med lite annat folk. trevligt, gick sen vidare till AF-borgen för att till slut komma hem fram emot halv fem. Lite dåligt med tanke på att jag skulle råtentaplugga på söndagen.
Ikävll bakade jag och Hanne rabarberpaj, väldigt god blev den. Var ute och bjöd vakterna också, populärt =) Sen blev det förstås lite häng med dem och senare även en sväng in på puben. Mycket folk, kul att det börjar gå bra igen. Skrev kommentar till månadsbokslutet igår, inte så himla positivt. (men totalt under året har det ju gått läskigt bra)
På lördag är det högtidsturning, åka fram och tillbaka Helsingborg-Helsingör iförd balklänning eller frack. Blir nog bra. Sen på kvällen, utgång till Malmö nation. Klassen har avslutningssittning där men har inte riktigt råd att gå på hela sittningen.
Har faktiskt lite bilder, men är på andra datorn så kommer med näsa inlägg =)
Åker hem sjätte juni för att tidigt den sjunde åka till stockholm-finland-umeå. blir bra, får träffa hela pappas sida av släkten.
Har äntligen fått tag på dem på jobbet. Jag ska jobba från 20 juli och fem veckor framåt. Inte optimalt men helt okej. Lagom länge men hade hellre jobbat i början av sommaren. Nu åker jag nog tillbaka till Lund när vi kommer hem från resan för att återvända till Mönsterås en stund innan sommarträffen så jag hinner gå på introduktion och sånt. ska bli skönt att vara hemma, träffa mamma och pappa. Hänga med Cissi och Amanda, ha skog i närheten och framförallt hav.
Puss & Kram

Inga kommentarer: