söndag 18 januari 2009

life goes on...

Hej!
Jag fattar inte att jag kan bli så lat som jag blivit. Jag hinner inte med nånting om dagarna trots ledighet. I fredags till exempel hade jag en tid att passa. Förfest inför faddersittning klockan sex. Innan dess skulle jag till expen, gå till gymmet och åka ut till Nova för att köpa cykel. Och sen det vanliga, laga mat osv. Med andra ord borde det vara en mycket lugn och stillsam dag. Men kommer iväg till expen och gymmet först vid elva. Hemma vid halv två och så laga mat så kom inte till Nova förrän halv fyra. Eftersom det tar en halvtimme att ta sig ut dit blev det något stressigt. Var på plats på förfesten vid typ tjugo över sex och med tanke på att de var prick prick kändes det inte helt ok.

Det blev en cykel. dock beigevit så inte klockrent. Hade velat ha en svart men den är praktisk i övrigt med cykelkorg (shit, jag börjar bli gammal) och allt.

Träningen går bra, har börjat bli riktigt riktigt duktig. Är nästan stolt och känns bättre för var gång. (måste få skryta lite)

Faddersittningen blev väldigt rolig. Men konstig, av någon för mig just nu okänd anledning tyckte vi att det var en spexig idé att ta på oss matchställ på efterfesten så alla satt iförda sådana och drack öl. En märklig tillställning, helt enkelt.

Jag försöker reda ut när jag ska flytta. Men eftersom mamma och pappa är ute och lyxar på nåt varmt ställe är det lite svårt att diskutera med dom när de kan. Skulle vara grymt att flytta första helgen i februari för då hade jag fått ordning tills tentaperioden. Men vi får se vad de vill.

Måste skriva lite på mitt tal till naitonsmötet. Ska försöka gå upp i seniors (styrelsen) så känns lite extra viktigt denna gången.

På tisdag börjar kurserna. Ska börja läsa massa svår matte så fasar lite. Funktionsteori låter inte jättekul men kommer säkert gå bra. Dom tidigare mattekurserna har ju ändå funkat så varför inte denna? försöker jag intala mig.

CN-möte på måndag också. Vet inte riktigt vad vi ska säga men ska sitta i inskrivningen innan så kan väl klura lite då.

Har varit hos optikern också och ska beställa nya glasögon är bara svårt att bestämma hurdana man vill ha.

Puss & Kram

Inga kommentarer: