söndag 22 februari 2009

plugg och flyttstädning

Hej!
Har nu äntligen flyttstädat mitt gamla rum och hoppas åtminstone att det är oerhört rent. Sen på kvällen hade jag tänkt plugga lite och mysa framför en film i min ensamhet. Men nej. Blev fest på trean istället. Trevligt, dessutom massa nytt folk vilket alltid är bra och nästan inget känt (vilket är lite läskigt). Men blev ingen utgång så gick ner till mig när de gick till Tengan. Har inte riktigt råd att gå ut på nåt annat än nation just för tillfället. Cykel, deposition och glasögon på en månad har varit lite väl negativt för min ekonomi för att tillåta sådana excesser. =)

Sitter i skolan nu och ångrar att jag inte gjorde som planerat. Allt går nämligen åt helvete och hade behövt vara lite mer skärpt. Drack nästan inte alls igår så bakfylla är inget större problem snarare den sömnbrist som jag borde ha rått bot på. Men får ta en övningsledare till hjälp imorgon istället. Håller på att bygga nån form av spel där olika typer av sköldpaddor racar mot varandra men får bara en himla massa kompileringsfel. Är däremot sjukt stolt över att ha lyckats bygga ett Pong-spel. För er som inte kommer ihåg är det "tennis". Eller två streck som man styr upp och ner för att fånga en prick som åker mellan dem. Blev lite nostaligisk när jag byggde det och började tänka på när man var liten och satt och spelade massa egentligen jättedåliga spel men hade kul ändå. Det var tider det =)

Ikväll är det balklänning aom gäller=) Ska vett och etikett skola med novischerna. Alltid lika kul!

Tänkte åka till Willys en sväng och handla nu. Tror jag ska göra en tacogratäng till lunch. Gott! Måste ta mig i kragen och åka till Willys och handla, är verkligen mycket billigare än ICA i stan.

Håller på att fundera rätt mycket över hur burkinin bör marknadsföras. Mina idéer börjar ta slut så hoppas Hanne har några bra. Är roligt när man får vara lite kreativ mitt i allt matteplugg.

Ska köpa en ny lampa, tror jag. Min gamla ser jätte pluttig ut i det nya rummet (något som gäller alla mina möbler). Behöver verkligen köpa lite möbler men vet inte hur jag ska få hem dem. Vill ha en byrå och en bokhylla. Sen borde jag ha nåt mitt i rummet som ger lite mindre golvyta. Men tycker det är svårt att möblera mitt i, lättare att lägga allt längs väggarna.

Ska nog ta och gå vidare istället för att klaga över hur mycket jag ska göra.

Puss & Kram

Inga kommentarer: