måndag 22 december 2008

småland

Hej!
Jullov är helt fantastiskt! Älskar känslan av att inte ha nåt dåligt samvete över att jag inte gör nåt. Älskar att vara teknolog när jag inser faktumet att jag har jullov tills den 19 januari.

I torsdags var det ET-sittning med klassen. Var trevligt. Hamnade på en efterfest till klockan fem med Wii-spel =) Vilket skulle kunna klassas som dåligt då jag skulle upp vid nio på fredagen.

Anledningen till den tidiga morgonen var högtidsexp på nationen. Tidigare har jag lyckats tenta vid alla dessa tillfällen så var premiär. Vi drack stora mängder champange, åt snittar och köttbullar (mitt köttbullsätande liknade för övrigt Håkans potatisätande i Sunes sommar) och drack glögg. Jag tog för mig med tron att det var vanlig vinglögg. Visade sig vara nånting med en sådär 30%. Typiskt mindre bra! Sen var det dags för shopping. Najs! Eller kunde ha varit det. Jag, Fredrik och Hanne var glada när vi traskade ner genom Lundagård. i bokhandeln träffar vi så chefen för min utbildning. Hon verkar uppriktigt glad över att Hanne och jag verkar så glada. Fredrik finner det i detta läge vara lämpligt att förkunna att vi druckit en flaska champange på morgonen. Samtalet fortsätter på denna linje. Efter alldeles för många sånna här incidenter så gick vi hem till Fredrik och käkade.

En händelserik dag som följdes av en sista-kvällen-i-Lund-med-Amanda. Hon sticker ju till Frankrike i vår. Kommer sakna henne nåt fruktansvärt. Det har ju varit vi speciellt när vi var nya rädda och försynta novischer! Vi åt iaf Tacos och kollade på film. Fick äntligen se Pulp Fiction. den var sådär. Men ägnade lika mycket tid åt att slå på Fredrik som att titta på filmen.

Igår julstädade jag mitt rum och tvättade. Mindre kul =( På kvällen var det glöggprovning hos Hanne. Tycker fortfarande bäst om Tranbärsglögg med chili och ingefära från kivik...

kom så hem till småland idag. Men hann bara vara hem och äta lite snabbt. Lax från rökeriet i Nabben. Måste vara nästan det godaste som går att äta. Vill ha mer nu!!! åkte sen hem till Anna för glöggkväll. Var lagom mycket folk där och bara mys. Hämtade upp min syster på stationen innan jag åkte hem.

Imorgon blir det julpyssel. Ska baka vörtbröd och knäck och kanske handla lite julklappar. Har nån kvar, men vet vad det ska bli.

Får alltid sån längtan efter Lund och alla där när jag kommer hem. Första omställningsdagarna är hemska!

Puss & Kram

Inga kommentarer: